Bolesti zad

 
Bolesti zad

Chodíme a stojíme vzpřímeně, takže naše páteř je vystavena značné zátěži. Vede to často k bolesti zad. Ta patří k nejčastějším steskům nemocných u obvodních i odborných lékařů. Tajemství, jak se zbavit bolesti zad, spočívá v posílení obratlů a okolních tkání.


Co to jsou bolesti zad

Ačkoli jsou bolesti v zádech velmi nepříjemné, nebývají většinou závažné. Nejčastěji bývá postižena dolní bederní část páteře, která podpírá téměř celou váhu těla. Zánětlivý proces, sebemenší poranění obratlů, chrupavek, nervů nebo svalů spojených s páteří může vyvolat bolest.

Příznaky bolesti zad

. bolesti a ztuhlost podél páteře, zvláště při pohybu
. ostré bolesti v horní nebo dolní části zad nebo vystřelující dolů do nohy
. zničující bolest po cvičení nebo po zvýšené námaze
. bolesti zad a nepříjemné pocity po dlouhém stání nebo sezení

Příčina bolesti zad

Většina bolestí v zádech je následek svalového napětí nebo namožení. Potíže může také způsobit vadné držení těla, oslabení kostí nebo chrupavek, uskřinutý nerv nebo i stres. Chronickou bolestí v zádech se projeví i artritida nebo osteoporóza.

Jak mohou pomáhat potravinové doplňky při bolesti zad

Než začnete užívat některé doplňky, nechte se vyšetřit lékařem, aby zjistil, není-li vhodný chirurgický zákrok nebo jiná léčba. Doplňky se zaměřují na posílení kostí a svalů, omezují zánět a zklidňují bolesti. Účinky se mohou projevit již po prvním týdnu. Lidé se sklonem k bolesti v zádech by měli začít s vitaminy a minerály, které posilují kosti a chrupavky, jako je například vápník, hořčík, mangan a vitaminy C a D. Potom by měli zkusit jednotlivé doplňky nebo jejich kombinace. V některých nemocnicích měli úspěch s podáváním bromelinu, ananasového enzymu, omezujícího zánět a bolesti po úrazu, sportovních poraněních a při artritidě. Glukosamin pomáhá při tvorbě chrupavky, tedy i meziobratlových plotének. Kůra z vrby bílé účinkuje proti bolesti zad - podobně jako aspirin, ale s menšími vedlejšími účinky. Rybí tuk bohatý na omega-3 mastné kyseliny má rovněž protizánětlivé a proti bolestivé účinky. Všechny tyto doplňky mohou snížit spotřebu klasických léků a kromě kůry z vrby bílé se mohou užívat zároveň s nimi.
K dalším vhodným doplňkům patří S-adenosylmetionin (SAM), forma aminokyseliny metioninu, která posiluje svaly a podporuje stavbu kolagenu (200 mg třikrát denně), boswelie, rostlinný prostředek z Indie, který má protizánětlivé účinky (150 mg kyseliny boswelové třikrát denně), dále niacin (nikotinamid), forma niacinu účinná při artritických bolestech zad (500 mg třikrát denně). Léčivka unkárie (400 mg třikrát denně) může někdy snižovat zánětlivé bolesti při artritidě nebo při degenerativních změnách, jako je spondylóza. Při ústřelu někdy pomáhá třezalka (300 mg výtažku třikrát denně).

Co ještě můžete udělat při bolesti zad

- Vhodná obuv pomáhá zlepšit držení těla.
- Zkuste
léčebné masáže, chiropraktickou terapii, osteopatickou léčbu nebo elektroléčbu.
- Při zvedání břemen se neshýbejte bez pokrčení v kolenou.
- Seďte na židli, která má oporu v dolní části zad; častěji se protáhněte.

Pohodové stáří . . .
Pohodové stáří . . .
Posezení u krbu
Posezení u krbu
Přijmout dobré rady
vyžaduje víc moudrosti
než je rozdávat . . .

Moudrost je třeba
nejen získávat,
ale i používat . . .
. . .  a cvičíme
. . . a cvičíme

Moje ikonka:


Pohybem ku zdraví . . .
Pohybem ku zdraví . . .
Příroda je velký kouzelník, koho neuzdraví léky, toho uzdraví příroda ? ! ? ! ?
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one