Strašák jménem káva

Strašák jménem káva? Omyl, je velice zdravá!
Podrážděnost, nespavost a vysoký krevní tlak? Zapomeňte na tyhle strašáky! Podle vědeckých výzkumů, který se uskutečnilo za posledních deset let hned několik, káva našemu zdraví spíš prospívá, než škodí. Podle slov specialistů na výživu má u zdravého člověka pozitivní účinky. Kromě toho například šálek espresa pomůže i při bolestech svalů po cvičení.
PROTI RAKOVINĚ
Vědci se dlouho domnívali, že existuje spojení mezi kávou a ochranou proti rakovině. Loni byla tato souvislost pomocí řady testů dokázána. Kávová složka zvaná methylpyridinium povzbuzuje krevní enzymy, které chrání proti rakovině tlustého střeva. Studie taky prokázala, že čím je káva silnější, tím je obsah této složky vyšší.
ZDROJ ANTIOXIDANTŮ
Zelená kávová zrna obsahují kolem tisíce antioxidantů a jejich pražení účinky ještě zvyšuje. Káva má až čtyřikrát vyšší obsah těchto látek než zelený čaj. Jejich obsah se však liší šálek od šálku v závislosti na typu kávového zrna, způsobu přípravy a také množství kávy.
A jak působí na zdraví? Antioxidanty, které obsahuje, neutralizují molekuly známé jako volné radikály, které útočí na naši DNA. Takový proces pak vede k předčasnému stárnutí, poruchám mozku a rakovině.
NEPŘÍTEL ZUBNÍHO KAZU
Obsažené látky v pražených kávových zrnech mají také schopnost ničit v ústní dutině bakterie, které se podílejí na vzniku zubního kazu. Šest lékařských studií prokázalo, že u lidí, kteří pijí kávu pravidelně, je rozvoj Parkinsonovy choroby snížený až o 60 %.
PREVENCE CUKROVKY
Výzkum Harvardské školy prokázal spojení mezi kávou a prevencí cukrovky. Studie sledovala po dobu 12 až 18 let víc jak sto tisíc lidí a zjistila, že káva může riziko této nemoci snížit u mužů až o polovinu a u žen o 30 %. Výsledky také ukázaly, že nápoje, které rovněž obsahují kofein, nechrání tolik jako skutečná káva. Bezkofeinová káva chrání v menší míře a bezkofeinový čaj neposkytuje ochranu žádnou.
LŽI O NESPAVOSTI
Káva při umírněné konzumaci riziko kardiovaskulárních nemocí nezvyšuje. Rozumnou konzumací se myslí do 300 mg kofeinu. Také na vysoký krevní tlak nemá kofein zásadní vliv. Na krátkou dobu se u někoho může zvýšit, ale není to dlouhodobé. Káva může ovlivnit spánek při dávkách vyšších jak 200 mg. To se však může považovat za pozitivum, když potřebujete být vzhůru.
S KÁVOU DO TĚLOCVIČNY
Tým vědců z univerzity v Illinois provedl výzkum, který dokázal, že kofein dokáže blokovat bolest ve svalech. Pití kávy pomáhá proti bolestem, které vznikají ve svalech po delším cvičení. Výzkum se uskutečnil na ženách, které si po dni stráveném v tělocvičně vzaly kofein a pak dále cvičily. Výsledky ukázaly, že u žen se při maximálním výkonu svalová bolest snížila o 48 procent.
KDYŽ SE PIJE S ROZUMEM
Důležitý je váš zdravotní stav, z jakého druhu kávy si nápoj připravíte a kolik šálků denně vypijete. „Za přiměřené považuji čtyři až šest šálků, což je zhruba 300 miligramů kofeinu,“ tvrdí odborník na výživu Pavel Kohout. Všeho moc škodí, proto i kávu je třeba pít s mírou a rozumem.
 
Pohodové stáří . . .
Pohodové stáří . . .
Posezení u krbu
Posezení u krbu
Přijmout dobré rady
vyžaduje víc moudrosti
než je rozdávat . . .

Moudrost je třeba
nejen získávat,
ale i používat . . .
. . .  a cvičíme
. . . a cvičíme

Moje ikonka:


Pohybem ku zdraví . . .
Pohybem ku zdraví . . .
Příroda je velký kouzelník, koho neuzdraví léky, toho uzdraví příroda ? ! ? ! ?
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one